Üçüncü gün Celile'nin Kana şehrinde bir düğün vardı ve İsa'nın annesi oradaydı.
2:1
"İsa'nın annesi oradaydı." Meryem, İncil Yuhanna'nın hiçbir yerinde ismiyle anılmaz, sadece "İsa'nın annesi" olarak anılır. Bu detay İncil Yuhanna'nın, İsa Mesih'in Tanrı'nın Oğlu olarak hizmetini vurgulama amacıyla yazıldığı gerçeğini vurgular.
İlk dört tanıklığın amaçları şu şekildedir: Matta kral Mesih'i vurgular, Markos hizmetkar Mesih'i vurgular, Luka insan Mesih'i vurgular ve Yuhanna Tanrı'nın Oğlu Mesih'i vurgular.
Bunu daha geniş bağlamda incelendiğinde şunu görürüz. Meryem'in kişisel yaşamı ve hizmetinin, Yuhanna'da diğer tanıklıklarda(Matta, Markos ve Luka) yazılanlara oranla önemi azaltılır ve Yaşayan Tanrı'nın Oğlu'nu ortaya çıkarmadaki rolü vurgulanır, bu yüzden onun hakkında basitçe "İsa'nın annesi" dendi.
İsa buradaki düğünde sadece "tesadüfen" bulunmadı. Birkaç öğrencisiyle birlikte tesadüfen oraya uğrayan bir yabancı da değildi. Davet edilmişti (Yuhanna 2:2) ve bunun nedeni büyük olasılıkla akrabalarının düğüne katılmış olmasıydı; annesinin de orada olmasının nedeni neredeyse kesinlikle buydu. Meryem'in bu düğünde oynadığı rolden, evlenenin akrabalarından biri olduğu anlaşılmaktadır; ev sahibinin şarabı bittiğinde bu kadar endişelenmesinin ve başkasının hizmetkârlarına ne yapmaları gerektiğini söylerken kendini rahat hissetmesinin nedeni de budur (Yuhanna 2:3,5).