Yuhanna 2:23

Fısıh Bayramı sırasında Yeruşalim'deyken, yaptığı belirtileri gören birçok kişi O'nun adıyla iman etti.

2:23

Bu ayet Nikodim kayıtlarıyla birlikte gruplandırılmalı ve bu nedenle "2:23" yerine "3:1" olarak numaralandırılmalıydı. İsa'nın Nikodim'le neden bu şekilde konuştuğunu anlamanın en büyük anahtarı, İsa'nın "insanda ne olduğunu bilmesi"ydi (Yuhanna 2:25). 23. ayet bize Nikodim olayının ne zaman ve nerede gerçekleştiğini anlatır. Nikodim, Yahudi yönetim kurulu olan Sanhedrin'in bir üyesiydi ve bu nedenle Yeruşalim'de ya da Yeruşalim'e çok yakın bir yerde yaşamış olmalıydı.

"belirtileri" İsa'nın yaptığı mucizeler İncil Yuhanna'da "belirtiler" (semeion; #4592 σημεῖον) olarak adlandırılır. Belirti, başka bir şeye işaret eden bir şeydir ve bu tıpkı bir yol işaretinin yolda yaklaşan bir şeye ya da yolcunun bilmesi gereken bir duruma işaret etmesi gibidir. Yuhanna'da İsa'nın yaptığı mucizeler "belirti" olarak adlandırılır ve onun Mesih olduğuna işaret eder.

"Fısıh Bayramı" Yahudi takviminde her erkeğin katılması gereken üç büyük bayramdan biridir (Çıkış 23:14-17; Yasa'nın Tekrarı 16:1-17; 2.Tarihler 8:13). Bu, İsa'nın hizmeti sırasında katıldığı iki Fısıh Bayramı'ndan ilkidir. İkincisinde tutuklanmış ve çarmıha gerilmiştir.

"O'nun adıyla iman etti" Bu bir deyimdir ve insanların İsa'nın Mesih olduğuna inandıkları anlamına gelir. Burada belirtilmeyen ama olayları anlamamız için çok önemli olan bilgi ise, o zamanki insanların Mesih hakkında bizim düşündüğümüzden çok farklı düşündükleridir. Örneğin bizler İsa'nın ikinci gelişini biliyoruz ve Mesih dönemini bir bütünlük içerisinde ele alabiliyoruz (İlk gelişinde barış mektubunu iletmesi, acı çekip çarmıha gerilmesi; ve İkinci gelişinde gelip dünyayı fethetmesi dönemi). O zamanki insanlar ise bunun aksine İsa'nın Mesih olduğu için bir noktada gelip bir ordu toplayacağına, Romalıları ve dünyadaki diğer hükümetleri devireceğine ve yeryüzünde krallığını kuracağına inanıyorlardı(dünyasal bir görüşle). En yakındakiler olan elçiler bile onun ölümünü ve dirilişini, dirilip kendilerine görünene kadar anlamamışlardı (Luka 24:45-48). Bu yüzden Kutsal Yazılar insanların "O'nun adına" inandıklarını söylediğinde, İsa'nın vaat edilen Mesih olduğunu "anladılar", ancak bunun İsa'nın dünyasal misyonu, hizmeti ve hayatını nasıl yaşayacağı konusunda ne anlama geldiğini "anlamadılar".