Yuhanna 3:1

Ferisiler'den Nikodim adında bir kişi, Yahudiler'in bir yöneticisi,

3:1

Nikodim Ferisiler'den “biriydi”, yani onlardan biriydi. Bazı çeviriler ayeti basitleştirerek sadece “Nikodim adında bir Ferisi vardı” der.

"Ferisiler" Bu kelime Grekçe metinde Pharisaios'tur (#5330 Φαρισαῖος) ve Aramice “ayrılmış” anlamına gelen perishaya kelimesinin çevirisidir. Ferisiler kendilerini kirli kılan ya da tanrısal olmayan şeylerden ve ayrıca tanrısal olmadıklarını düşündükleri diğer kişilerden ayırırlardı. Onlar hakkındaki bilgimiz elimizdeki kaynaklarla sınırlıdır. Bu Grekçe terim ilk kez Yeni Ahit'te yer alır ve Josephus'ta geçer, ancak Yeni Ahit dönemine ait başka hiçbir Yahudi ya da Greko-Romen yazısında geçmez. Bu grubun İsa'dan önce de var olduğuna şüphe yoktur, bu yüzden Yeni Ahit'te bu kadar etkili olmuştur, ancak o dönemden günümüze hiçbir açıklama ulaşmamıştır. Bu terim kanonik olmayan ve daha sonraki Hristiyan metinlerinde (örneğin Thomas İncili) ve Kilise Babalarının yazılarında bulunur. "Süleyman'ın Mezmurları" olarak adlandırılan ve muhtemelen MÖ birinci yüzyılın ortalarında yazılmış olan metin, Ferisilere ait bir metin olarak düşünülmüştür ancak hiçbir zaman tam olarak bu şekilde tanımlanmamıştır.

Josephus bize Ferisilerin Grekler gibi ruhun ölümsüzlüğüne inandıklarını söyler, bu da zengin adam ve Lazar benzetmesinin (Luka 16) neden onlarda bir etki yarattığını açıklar. Bununla birlikte, Elçilerin İşleri 23:6-8'den de anlaşılacağı gibi, ölümden dirilişe de inanıyorlardı. Bu iki inancı nasıl uzlaştırdıkları açık değildir. Josephus bize Ferisiler'in doğru kişilerin ruhunun başka bir bedene geçtiğine inandıklarını söylediğine göre, iyi insanların ruhlarının dirilişe kadar atalarla (bkz. “İbrahim'in koynunda”; Luka 16:22) birlikte olabilecekleri “Cennet ”te beklediklerini düşündüklerine inanmak mantıklıdır. Birçok Hristiyan da buna benzer bir inanca sahiptir yani ölmüş Hristiyanların ruhlarının cennette olduğu ve gelecekte dirilmiş bedenleriyle birleşeceği inancı.

Yuhanna 3:1 ayetinin Nikodim'den özellikle Ferisi olarak bahsetmesi, İsa'nın onunla ölümden diriliş hakkında konuşmasının nedenlerinden birini anlamamıza yardımcı olur. İsa Dağdaki Vaaz'ı yeryüzünde kurulacak olan Mesih Krallığı hakkında bir öğretişle açmıştı çünkü neredeyse hiç kimse bunu anlamamıştı. Benzer şekilde, Nikodim ile tartışmasını da Krallığa diriliş hakkında açmasının bir başka nedeni de Nikodim'in bunu anlamamış olmasıdır.

"Yahudiler'in bir yöneticisi" Nikodim, Başkâhin'in başkanlık ettiği 70 kişilik Yahudi yönetim kurulu olan Sanhedrin'in bir üyesiydi (bkz. Yuhanna 7:50).