İsa Mesih neden Tanrı olamaz?

Nedenler:

1. Çünkü Kutsal Kitap yazarları İsa Mesih’i Göksel Baba olan Tanrı’dan ayrı ve bir insan olduğunu bildirmişlerdir.

"Yasanızda da, ‘İki kişinin tanıklığı geçerlidir’ diye yazılmıştır. Kendim için tanıklık eden bir ben varım, bir de beni gönderen Baba benim için tanıklık ediyor."
-Yuhanna 8:17-18


2. Çünkü İsa Mesih kendisinin Tanrı olduğunu hiçbir zaman ilan ya da ima etmediği gibi, tam tersine kendisini gönderen Göksel Baba’nın tek gerçek Tanrı olduğunu ilan etmiştir.

"Sonsuz yaşam, tek gerçek Tanrı olan seni ve gönderdiğin İsa Mesih'i tanımalarıdır."
-Yuhanna 17:3


3. Çünkü İsa, Mesih olarak Tanrı’nın kutsalı (meshettiği) ilan edilmiştir.

"Tanrı'nın, Nasıralı İsa'yı nasıl Kutsal Ruh'la ve kudretle meshettiğini biliyorsunuz."
-Elçilerin İşleri 10:38

Mesheden ile meshedilen aynı kişi midir?


4. Çünkü İsa Mesih birçok kez Tanrı Oğlu olarak ilan edilmiştir.

"Göklerden gelen bir ses, “Sevgili Oğlum budur, O'ndan hoşnudum” dedi."
-Matta 3:17

Bir oğul, kendi babasıyla aynı kişi ve yaşıt olabilir mi?

5. Çünkü İsa Mesih bir Kahin olarak tanıtılmıştır.

"... dikkatinizi açıkça benimsediğimiz inancın elçisi ve başkâhini İsa'ya çevirin."
-İbraniler 3:1

Kahinin görevi Tanrı’ya hizmet etmektir. Bu nedenle Mesih, başkahin olduğundan ve Tanrı’ya hizmet ettiğinden dolayı Tanrı’nın kendisi olamaz!

6. Çünkü İsa Mesih, “Tek Tanrı” ile “İnsanlar” arasında ki tek aracıdır. 

"Çünkü tek Tanrı ve Tanrı'yla insanlar arasında tek aracı vardır. O da insan olan ve kendisini herkes için fidye olarak sunmuş bulunan Mesih İsa'dır." 
-1.Timoteos 2:5


7. Çünkü İsa Mesih insanların kurtarıcısı olması için Tanrı tarafından gönderilmiştir. 

"Baba'nın Oğlu'nu dünyanın Kurtarıcısı olarak gönderdiğini gördük, şimdi buna tanıklık ediyoruz." 
-1.Yuhanna 4:14


8. Çünkü İsa Mesih Tanrı tarafından atanan Elçidir. 

"... dikkatinizi açıkça benimsediğimiz inancın elçisi ve başkâhini İsa'ya çevirin. Musa Tanrı'nın bütün evinde Tanrı'ya nasıl sadık kaldıysa, İsa da kendisini görevlendirene sadıktır."
-İbraniler 3:1-2

 

9. Çünkü İsa Mesih bizim Tanrı’ya olan aracımız olarak tanıtılmıştır. 

"Kim suçlu çıkaracak? Ölmüş, üstelik dirilmiş olan Mesih İsa, Tanrı'nın sağındadır ve bizim için aracılık etmektedir." 
-Romalılar 8:34


10. Çünkü Mesih İsa’nın başı Tanrı’dır. 

"Ama şunu da bilmenizi isterim: Her erkeğin başı Mesih, kadının başı erkek, Mesih'in başı da Tanrı'dır." 
-1.Korintliler 11:3


11. Çünkü imanlılar Mesih’e ait olduğu gibi, Mesih de Tanrı’ya aittir.

"Siz Mesih'insiniz, Mesih de Tanrı'nındır." 
-1.Korintliler 3:23


12. Çünkü Mesih dedi ki, 

"Baba benden üstündür." 
-Yuhanna 14:28 

Buna göre Baba değil midir Oğlul'dan üstün olan?

13. Çünkü İsa Mesih yine başka bir yerde bir kez daha aynı şeyi ilan etmiştir, 

"Babam her şeyden üstündür." 
-Yuhanna 10:29


14. Çünkü Mesih şunları söylerken açıkça Tanrı olduğunu reddetmiştir, 

"Bana neden iyi diyorsun? İyi olan yalnız biri var, O da Tanrı'dır." 
-Luka 18:19


15. Çünkü İsa Mesih “Ben ve Babam biriz” dedikten hemen sonra, kuşkulara yer bırakmamak için bu birliğin özde, eşit güçte ve görkemde/yücelikte olmadığını ama sadece kutsal sevgi ve plan çerçevesinde olan bir birlik olduğunu, Babasına söylediği duada açıkça belirtmiştir ; 

"Hepsi bir olsunlar. Baba, senin bende olduğun ve benim sende olduğum gibi, onlar da bizde olsunlar." 
-Yuhanna 17:21


16. Çünkü Göksel Baba’ya imanlıların Tanrısı olduğu gibi, Mesih’in de Tanrısı denilmiştir. 

"Kardeşlerime git ve onlara söyle, benim Babam'ın ve sizin Babanız'ın, benim Tanrım'ın ve sizin Tanrınız'ın yanına çıkıyorum."
-Yuhanna 20:17


17. Çünkü Elçilerden biri Tanrı’yı Efendi İsa Mesih'ten ayrı tutarak; Tanrı ile ilgili “Tek Hükümdar”, ve yine Tanrı ile ilgili olarak 
“Ölümsüzlüğün tek sahibi demiştir. (1.Timoteos 6:15-16)

18. Çünkü aynı Elçi, yine açıkça ilan etmiştir ki, Baba tek gerçek Tanrı’dır ve O’ndan başka Tanrı yoktur. 

"Yerde ya da gökte ilah diye adlandırılanlar varsa da –nitekim pek çok “ilah”, pek çok “rab” vardır– bizim için tek bir Tanrı Baba vardır. O her şeyin kaynağıdır, bizler O'nun için yaşıyoruz."
-1.Korintliler 8:5-6


19. Çünkü İsa Mesih’in sahip olduğu yetki, kendisinin de söylediği gibi, ona verilmiştir.

"Gökte ve yeryüzünde bütün yetki bana verildi." 
-Matta 28:18


20. Çünkü İsa Mesih kesin bir şekilde; yaptığı mucizelerin, harika işlerin kaynağının kendisi olmadığını ama hepsinin kaynağının yani bu işleri yapanın Baba (ya da kimi yerde Tanrı’nın Kutsal Ruhu’nun) olduğunu söylemiştir. 

"Bende yaşayan Baba kendi işlerini yapıyor." 
-Yuhanna 14:10

 

"Ama ben cinleri Tanrı'nın Ruhu'yla kovuyorsam..." 
-Matta 12:28


21. Çünkü İsa Mesih açıkça söylüyor ki yaptığı tüm işler ve mucizeler, Mesih’in kendisinden kaynaklanan gücüne değil ama Baba’nın onu gönderdiğine tanıklık ediyor. 

"Tamamlamam için Baba'nın bana verdiği işler, şu yaptığım işler, beni Baba'nın gönderdiğine tanıklık ediyor."
-Yuhanna 5:36


22. Çünkü İsa Mesih açıkça kabul ediyor ki, yapılan bu işler kendisinin adına değil ama Baba’nın adıyla yapılmıştır.

"Babam'ın adıyla yaptığım işler bana tanıklık ediyor." 
-Yuhanna 10:25


23. Çünkü İsa Mesih açıkça ilan ediyor ki:

"Baba Tanrı O'na bu onayı vermiştir."
-Yuhanna 6:27

Mesih'imiz tüm bu yetkiyi ve adı Göksel Babamız olan Tanrı’ya borçludur. Bunları Mesih’e veren Göksel Babamız Olan Tanrı’dır.

24. Çünkü İsa Mesih öğretisinin kendisinden kaynaklanmadığını, kendisine ait olmadığını bildirmiştir.

"Benim öğretim benim değil, beni gönderenindir.
-Yuhanna 7:16


25. Çünkü İsa Mesih kendisinin Baba tarafından eğitildiğini ve görevlendirildiğini söylemiştir.

"İnsanoğlu'nu yukarı kaldırdığınız zaman benim O olduğumu, kendiliğimden hiçbir şey yapmadığımı, ama tıpkı Baba'nın bana öğrettiği gibi konuştuğumu anlayacaksınız." 
-Yuhanna 8:28


26. Çünkü İsa Mesih her zaman öğretilerinin ve işlerinin kaynağının Baba olduğunu belirtmiştir.

"Baba, kendisinde yaşam olduğu gibi, Oğul'a da kendisinde yaşam olma özelliğini verdi. O'na yargılama yetkisini de verdi. Çünkü O İnsanoğlu'dur." 
-Yuhanna 5:26-27


27. Çünkü İsa Mesih doğru bir örnek olmak için tüm sözlerinde ve eylemlerinde Göksel Baba’ya bağımlı olduğunun ve muhtaç olduğunun farkındaydı.

"Size doğrusunu söyleyeyim, Oğul, Baba'nın yaptıklarını görmedikçe kendiliğinden bir şey yapamaz. Baba ne yaparsa Oğul da aynı şeyi yapar." 
-Yuhanna 5:19

 

"Baba Oğul'u sever ve yaptıklarının hepsini O'na gösterir." 
-Yuhanna 5:20


28. Çünkü İsa Mesih demiştir ki, 

"Ben Babam'ı onurlandırıyorum ... Ben kendimi yüceltmek istemiyorum" 

-Yuhanna 8:49-50


29. Çünkü İsa Mesih demiştir ki, 

"Eğer ben kendimi yüceltirsem, yüceliğim hiçtir. Beni yücelten, ‘Tanrımız’ diye çağırdığınız Babam'dır." 
-Yuhanna 8:54


30. Çünkü Elçilerden biri demiştir ki,

"Çünkü Tanrı bütün doluluğunun O'nda bulunmasını uygun gördü."
-Koloseliler 1:19

Ancak müjde şudur, bizler de Tanrı’nın bütün doluluğunu İsa gibi içimizde barındırabiliriz. Aynı Elçi, imanlılar için şöyle dua etmiştir:

"Öyle ki, Tanrı'nın bütün doluluğuyla dolmanız için"
-Efesliler 3:19


31. Çünkü bir önceki maddede yazıldığı gibi, Mesih de tüm doluluğun bulunmasından Tanrı hoşnut olmuştur (Kol. 1:19). Yani burada hoşnut olan ayrı bir kişi var ve o da Tanrı'dır.

32. Çünkü Mesih şöyle demiştir:

"Ben Tanrı'dan çıkıp geldim. Kendiliğimden gelmedim, beni O gönderdi." 
-Yuhanna 8:42

 

"Ben kendiliğimden gelmedim. Beni gönderen gerçektir ... beni O gönderdi."
-Yuhanna 7:28-29

İsa Mesih kendisini Tanrı’nın gönderdiğini ve Tanrı’ya gideceğini biliyordu.

"İsa, Baba'nın her şeyi kendisine teslim ettiğini, kendisinin Tanrı'dan çıkıp geldiğini ve Tanrı'ya gideceğini biliyordu." 
-Yuhanna 13:3


33. Çünkü İsa Mesih kendisinin Krallığında bile en üst seviyedeki mevkiye sahip kişi olmadığını biliyordu ve bunu açıklamıştı.

"Sağımda ya da solumda oturmanıza izin vermek benim elimde değil. Babam bu yerleri belirli kişiler için hazırlamıştır." 
-Matta 20:23


34. Çünkü İsa Mesih kendi isteğini değil, Göksel Baba'nın isteğini yerine getirmek için geldiğini söyler. Eğer İsa Mesih, Tanrı'ya eşit olsaydı böyle bir ifade kullanmasına gerek kalmazdı.

"Kendi isteğimi değil, beni gönderenin isteğini yerine getirmek için gökten indim." 
-Yuhanna 6:38


35. Çünkü İsa Mesih her zaman kendisinin Tanrı’dan ayrı bir varlık olduğunu vurgulamıştır.

"Yaşayan Baba beni gönderdiği ve ben Baba'nın aracılığıyla yaşadığım gibi" 
-Yuhanna 6:57


36. Çünkü İsa Mesih, Tanrı’ya ait bir özellik olan her zaman var olma özelliğinin kendisinde olmadığını bildirmiştir.

"Baba, kendisinde yaşam olduğu gibi, Oğul'a da kendisinde yaşam olma özelliğini verdi." 
-Yuhanna 5:26


37. Çünkü İsa Mesih kendisinin Tanrı gibi "her şeye kadir olan" olmadığını söyledi.

"Ben kendiliğimden hiçbir şey yapamam." 
-Yuhanna 5:30


38. Çünkü İsa Mesih kendisinin Tanrı gibi "her şeyi bilen" olmadığını söyledi.

"O günü ve saati, ne gökteki melekler, ne de Oğul bilir; Baba'dan başka kimse bilmez." 
-Matta 24:36, Markos 13:32


39. Çünkü Kutsal Kitaba göre İsa Mesih, Şeytan tarafından denenmiştir.

"Bundan sonra İsa, İblis tarafından denenmek üzere Ruh aracılığıyla çöle götürüldü." 
-Matta 4:1

 

40. Fakat yine aynı Kutsal Kitaba göre “Tanrı kötülükle denenemez”(Yakup 1:13).

Grekçe'de her iki yerde de yani Matta 4:1 ve Yakup 1:13'de “denenme” sözcüğü yazılıdır. Türkçe çeviride Yakup 1:13 ayartılmaz diye tercüme edilmiştir ancak buradaki kelime Matta 4:1'deki kelime ile aynıdır.

41. Çünkü İsa Mesih ile ilgili olarak şu yazılıdır:

"Bütün geceyi Tanrı'ya dua ederek geçirdi." 
-Luka 6:12 

İsa Tanrı'ysa kime dua etti? Kendi kendisine mi?

42. Çünkü İsa Mesih Lazar’ı diriltmeden önce birçok tanığın önünde Tanrı’ya kendisini duyduğu için teşekkür etti.

"Baba, beni işittiğin için sana şükrediyorum. Beni her zaman işittiğini biliyordum." 
-Yuhanna 11:41-42


43. Çünkü İsa Mesih, Tanrı’dan kendisini yüceltmesini istedi:

"Baba, dünya var olmadan önce sahip olduğum yücelikle şimdi beni yanında yücelt."
-Yuhanna 17:5

Yüceltilmesi için Tanrı’ya dua eden bir varlık, Tanrı’nın kendisi olabilir mi?

44.
 Çünkü İsa Mesih mümkünse kâsenin ondan uzaklaştırılması için yalvardı:

"Mümkünse bu kâse benden uzaklaştırılsın. Yine de benim değil, senin istediğin olsun." 
-Matta 26:39


45. Çünkü İsa Mesih Matta 27:46'da kendi kendisine bu şekilde seslenmiş olamaz:

"Tanrım, Tanrım, beni neden terk ettin?"
-Matta 27:46


46. Çünkü İsa Mesih öğretilerinde her zaman Göklerdeki Baba'nın yüceltilmesi gerektiğini öğretti.

47. Çünkü İsa Mesih hiçbir zaman kendisine tapınılması gerektiğini öğretmedi.

"Bunun için siz şöyle dua edin: Göklerdeki Babamız..." 
-Matta 6:9

 

"Ama içtenlikle tapınanların Baba'ya ruhta ve gerçekte tapınacakları saat geliyor." 
-Yuhanna 4:23


48. Çünkü Havarilerin İsa Mesih’e dinsel anlamda tapınma eylemi veya alışkanlıkları yoktu, ama Tanrı’ya İsa Mesih aracılığıyla tapınmadan bahsediyorlardı:

"Efendimiz İsa Mesih aracılığıyla Tanrı'ya şükürler olsun!" 
-Romalılar 7:25

 

"Bilge olan tek Tanrı'ya İsa Mesih aracılığıyla sonsuza dek yücelik olsun!"
-Romalılar 16:27

 

"Baba'nın önünde diz çökerim." 
-Efesliler 3:14


49. Çünkü Pentikost gününde Kutsal Ruh ile dolu olan Petrus demiştir ki:

"Ey İsrailliler, şu sözleri dinleyin: Bildiğiniz gibi Nasıralı İsa, Tanrı'nın, kendisi aracılığıyla aranızda yaptığı mucizeler, harikalar ve belirtilerle kimliği kanıtlanmış bir kişidir. Tanrı'nın belirlenmiş amacı ve öngörüsü uyarınca elinize teslim edilen bu adamı, yasa tanımaz kişilerin eliyle çarmıha çivileyip öldürdünüz. Tanrı ise, ölüm acılarına son vererek O'nu diriltti. Çünkü O'nun ölüme tutsak kalması olanaksızdı."
-Elçilerin İşleri 2:22-24


50. Çünkü Pavlus diyor ki:

"Bunların hepsi Tanrı'dandır. Tanrı, Mesih aracılığıyla bizi kendisiyle barıştırdı."
-2.Korintliler 5:18


51. Çünkü Havarilerden biri diyor ki:

"Efendimiz İsa Mesih aracılığıyla bizi zafere ulaştıran Tanrı'ya şükürler olsun!" 
-1.Korintliler 15:57


52. Çünkü şöyle yazılıdır:

"Öyle ki, İsa'nın adı anıldığında gökteki, yerdeki ve yer altındakilerin hepsi diz çöksün ve her dil, Baba Tanrı'nın yüceltilmesi için İsa Mesih'in Efendi olduğunu açıkça söylesin."
-Filipililer 2:10-11


53. Çünkü kutsal yazılar şunu sözleri söylüyor:

"Nitekim Mesih de başkâhin olmak için kendi kendini yüceltmedi. O'na,“Sen benim Oğlum'sun, Bugün ben sana Baba oldum” diyen Tanrı O'nu yüceltti."
-İbraniler 5:5


54. Çünkü açıkça belirtilmiştir ki Tanrı, İsa Mesih'e vahiy kitabının sözlerini vermiştir.

"İsa Mesih'in vahyidir. Tanrı yakın zamanda olması gereken olayları kullarına göstermesi için O'na bu vahyi verdi. O da gönderdiği meleği aracılığıyla bunu hizmetindeki Yuhanna'ya iletti."
-Vahiy 1:1


55. Çünkü İsa Mesih burada Tanrı’nın görüntüsü olarak tarif ediliyor.

"Görünmez Tanrı’nın görünümü"
-Koloseliler 1:15, 2.Korintliler 4:4

Sizler asla kendi görünüz değilsinizdir. Eğer aynada kendime bakarsam orada ben ve görüntüm vardır ama ben görüntümün kendisi değilim. Eğer ben eşimin fotoğrafını elimde tutarsam ve “bu benim eşimdir” dersem yanılırım çünkü elimde tuttuğum onun görüntüsüdür. Kendinizin görüntüsü olamazsınız. Böyle bir şey yoktur. Sadece siz ve sizin görüntünüz vardır. Eğer İsa Tanrı ise aynı zamanda “Tanrı’nın görüntüsü” olamaz çünkü o Tanrı’dır. Ama ayet öyle demiyor. Gerçek şu ki ayet, İsa’nın TANRI’NIN GÖRÜNTÜSÜ olduğunu söylemesi onun Tanrı olmadığını kanıtlar!

 

56. Çünkü kutsal yazılarda İsa Mesih “yaratılışın ilk doğanı” olarak tanımlanmıştır (Koloseliler 1:15) (Not: Genesis yaratılışı değil, yeni yaratılış).

57. Çünkü İsa Mesih için “Tanrı yaratılışının ilki/başı” olduğu yazılıdır (Vahiy 3:14).

(Türkçe çevirideki hali Grekçe'deki orijinali ile pek uyuşmamaktadır. Mesih yaratılışın kaynağı olduğunu değil, ilki olduğunu söylemektedir).

58. Çünkü kutsal yazılarda İsa Mesih'in meleklerden biraz aşağı kılındığı yazılıdır (İbraniler 2:9).

59. Çünkü Petrus, Mesih ile ilgili şu gerçeği yazmıştır:

"Mesih, yüce ve görkemli Olan'dan kendisine ulaşan sesle, “Sevgili Oğlum budur, O'ndan hoşnudum” diyen sesle Baba Tanrı'dan onur ve yücelik aldı." 
-2.Petrus 1:17


60.
 Çünkü insanlığın kurtarıcısı olacak kişinin mutlaka insan olması, aramızdan biri olması gerektiği yazılıdır.

"Bunun için her yönden kardeşlerine benzemesi gerekiyordu. Öyle ki, Tanrı'ya hizmetinde merhametli ve sadık bir başkâhin olup halkın günahlarını bağışlatabilsin." 
-İbraniler 2:17


61. Çünkü İbraniler mektubunda İsa Mesih'in Musa'dan daha üstün bir ada ve yüceliğe sahip olduğu yazılıdır.

"Evi yapan nasıl evden daha çok saygı görürse, İsa da Musa'dan daha büyük yüceliğe layık sayıldı."
-İbraniler 3:3


Not: Musa’nın Tanrı tarafından İbrani halkına “ilah/kudretli kişi” olarak atandığını hatırlayarak Mesih’in ne denli üstün bir yetkiye ve yüceliğe sahip olduğunu anlamak gerekir. Eğer İsa Tanrı olsaydı zaten böyle ayetler de olmazdı.

62. Çünkü kutsal yazılar Mesih’i bir hizmetçi, seçilmiş, Tanrı’nın sevdiği kulu ve Tanrı Ruhunun kendisi ile bulunduğu kişi olarak tanıtmaktadır.

"İşte Kulum, O’nu ben seçtim.
Gönlümün hoşnut olduğu sevgili Kulum O’dur.
Ruhum’u O’nun üzerine koyacağım,
O da adaleti uluslara bildirecek." 
-Matta 12:18 – Yeşaya 42:1


63. Çünkü Mesih demiştir ki, Mesih ne yapıyorsa kendisini gönderen Baba’yı hoşnut etmek için yapmakta ve kendisini Gönderenin desteği ile yapmaktadır:

"Beni gönderen benimledir, O beni yalnız bırakmadı. Çünkü ben her zaman O'nu hoşnut edeni yaparım." 
-Yuhanna 8:29


64. Çünkü Mesih ile ilgili şu sözler yazıldı:

"İsa bilgelikte ve boyda gelişiyor, Tanrı'nın ve insanların beğenisini kazanıyordu." 

-Luka 2:52


65. Çünkü İsa Mesih kendisinin Tanrı’nın buyruğu altında olduğunu söylemiştir.

"Çünkü ben kendiliğimden konuşmadım. Beni gönderen Baba'nın kendisi ne söylemem ve ne konuşmam gerektiğini bana buyurdu." 
-Yuhanna 12:49


66.
 Çünkü Mesih, Tanrı’ya ölüm pahasına itaat eden biridir (Filipililer 2:8). 

"Bunun için ne söylüyorsam, Baba'nın bana söylediği gibi söylüyorum." 
-Yuhanna 12:50 

 

"Babam'ın buyruklarını yerine getirdiğim ve sevgisinde kaldığım gibi..." 
-Yuhanna 15:10


67. Çünkü Mesih ilgili olarak şöyle yazıldı:

"Mesih, yeryüzünde olduğu günlerde kendisini ölümden kurtaracak güçte olan Tanrı'ya büyük feryat ve gözyaşlarıyla dua etti, yakardı ve Tanrı korkusu nedeniyle işitildi. Oğul olduğu halde, çektiği acılarla söz dinlemeyi öğrendi."
-İbraniler 5:7-8


68.
 Çünkü Mesih ile ilgili olarak şöyle yazıldı:

"Oğul birçok kardeş arasında ilk doğan olsun." 
-Romalılar 8:29

Tanrı’nın kardeşleri mi vardı?

69
. Çünkü Mesih, her kim Tanrının buyruklarını yerine getirirse onların kendisinin kardeşi olduğunu söylemiştir.
 

"Göklerdeki Babam'ın isteğini kim yerine getirirse, kardeşim, kızkardeşim ve annem odur." 
-Matta 12:50

Kendisinin değil Baba'nın.


70. Çünkü Mesih kendisi gibi galip gelenlere, kendisine verilen onur ve yüceliği vermeyi vaat etmiştir.

"Ben nasıl galip gelerek Babam'la birlikte Babam'ın tahtına oturdumsa, galip gelene de benimle birlikte tahtıma oturma hakkını vereceğim." 
-Vahiy 3:21


71. Çünkü günah sunusu için ayette bir adama karşılık bir adam, bir insana karşılık bir insan denir. Adama karşılık Tanrı denmez!

"Çünkü bir ADAMIN sözdinlemezliği yüzünden nasıl birçoğu günahkâr kılındıysa, bir ADAMIN söz dinlemesiyle birçoğu da doğru kılınacaktır."
-
Romalılar 5:19


72. Çünkü Tanrı, sonraki çağlarda Oğlu aracılığıyla konuşmuş ve onu her şeyin mirasçısı olarak atamıştır (İbraniler 1:2).


73. Çünkü Mesih ölüler arasında ilk doğan olarak adlandırılır (Vahiy 1:5).


74. Çünkü Tanrı'nın O'nu ölümden dirilttiği bildirilmiştir. "Tanrı, İsa'yı ölümden diriltti ve biz hepimiz bunun tanıklarıyız" (Elçilerin İşleri 2:32; Romalılar 10:9, 10).


75. Çünkü Kutsal Ruh'un daha önce alınmamış olmasının nedeni, İsa'nın o zaman yüceltilmemiş olmasıdır. "Kutsal Ruh henüz verilmemişti, çünkü İsa henüz yüceltilmemişti" (Yuhanna 7:39).