Yaratılış 1:26

Tanrı, Kendi suretimizde, kendimize benzer insan yaratalım” dedi.

-Yaratılış 1:26

 

Yaratılış 1:26 ayeti, Teslisciler tarafından Tanrı'nın üçlü birlik formülü içerisinde olduğunu kanıtlamak için kullanılır çünkü ayette çoğul olarak "biz" ifadesi yer alır. Bu ayet, Tanrı'nın üç kişide bir olduğu formülü için bir kanıt olarak kullanılmaya çalışılsa bile Kutsal Kitabın hiçbir yerinde Tanrı, üç kişiden oluşan tek kişi formülü ile tanımlanmamıştır ve aksine O'nun bir olduğu vurgulanmıştır (Yuh 5:44, 17:3, Yas 6:4, 1Kor 8:6). Bu nedenle Kutsal Kitabın açıkça öğrettiğinin tam tersini yapmak yerine Tanrı'nın diğer binlerce ayette "Ben" derken burada “Biz” ifadesini kullanmasının başka bir açıklaması olup olmadığını araştırmalıyız.


Bu ayet üzerine en azından altı farklı yorumun var olmasına karşın buradaki "Biz" ifadesi kullanılırken büyük ihtimalle Tanrı'nın yaratılışını gerçekleştirirken ve yönetirkenki ruhsal konseyine atıfta bulunur. Tanrı'nın göksel konseyi, Kutsal Kitabın önemli ancak yaygın olarak anlaşılmayan bir parçasıdır. Bu yüzden bir açıklamayı hak ediyor.


Tanrı'nın birlikte çalıştığı bir iç konseyi(Meleksel) olduğuna dair Kutsal Kitap'taki bazı kanıtlar çok açıktır.

 

Kutsallar topluluğunda Tanrı korku uyandırır, çevresindekilerin hepsinden ulu ve müthiştir.

-Mezmurlar 89:7

 

Mezmur 89:7, Tanrı'nın ilahi konseyinden bahseder ve “konsey” kelimesi İbranice sōd kelimesinden çevrilmiştir. Bu kelime(#05475 סוֹד) "konsey, gizli konsey, yakın-özel konsey, toplantı" anlamına gelir. Aynı zamanda ilahi bir konseyin müzakeresinin sonuçları anlamına da gelir. Ayrıca diğer ayetler de Tanrı'nın ilahi konseyinden(sōd) bahseder.

 

RAB'bin sözünü duyup anlamak için RAB'bin meclisinde(sōd) kim bulundu ki? O'nun sözüne kulak verip duyan kim?

-Yeremya 23:18

 

Ama meclisimde(sōd) dursalardı, sözlerimi halkıma bildirir, onları kötü yollarından ve davranışlarından döndürürlerdi.

-Yeremya 23:22

 

Tanrı'nın gizli konseyini(sōd) dinledin de, yalnız kendini bilge görüyorsun?

-Eyüp 15:8

 

Yaratılış 1:26 ayetinde ise birçok Teslisci, bu ayette Tanrı'nın Üçlü Birliğin parçası olan diğer kişilerle çalıştığına inanır. Ancak birçok ilahiyatçı bu fikrin yanlış olduğunu kabul etmektedir. Yakın zamanlarda Teslisci bir ilahiyatçı olan Michael Heiser şunu yazmıştı:


"İbranice gramer ve tefsir üzerine yapılan teknik araştırmalar, Teslis'in tutarlı bir açıklaması olmadığını göstermiştir. ...Yaratılış 1:26'da Üçlü Birlik görmek, Yeni Ahit'i Eski Ahit'te okumaya çalışmaktır ve bu da sağlam bir yorum yöntemi değildir….” 

(Michael Heiser, The Unseen Realm, p. 39).


Teslis'e inananlarca hazırlanmış Kutsal Kitap tefsirlerinden alıntılar

NIV Study Bible (Yaratılış 1:26' ya ilişkin): Tanrı'nın meleklerini bir şekilde yaratılışa dahil ettiğine işaret eder. Hem insan hem de melekler Tanrı'nın Kendisine benzerlik taşırlar. Yeşaya 6:8'de buna benzer bir "biz" ifadesi bulunur ve burada söylenen "Bizim için kim gidecek?" hitabı, açıkça meleksel varlıklara yöneliktir.


The Word Biblical Commentary: Eski Antlaşma'da melekler göründüğünde, sıklıkla insan gibi tasvir edilirler (örneğin, Yaratılış 18:2). Yaratılış 1:27'de tekil "yaratmak" fiilinin kullanılması, aslında Tanrı'nın insanoğlunun yaratılmasında tek başına çalıştığını göstermektedir. Bu nedenle, "insanı yaratalım" ifadesi, meleklerin dikkatini yaratılışın ana teması olan insana çeken ilahi bir duyuru olarak görülmelidir. Eyüp 38:4, 7'de belirtildiği gibi: "Yeryüzünün temelini attığım zaman... Tanrı'nın bütün oğulları sevinç çığlıkları attılar" (çapraz başvuru Luka 2:13-14).