Yahudiler neden Mesih'ten önce İlyas'ın gelmesi gerektiğine inandılar? (Matta 17:10)

Öğrencileri O'na şunu sordular: “Peki, din bilginleri neden önce İlyas'ın gelmesi gerektiğini söylüyorlar?”
-Matta 17:10


Mesih'in zamanındaki dini liderler, Malaki 4:5'in yanlış yorumlanmasına dayanan bir doktrin olan, İlyas'ın Mesih'ten önce geleceği doktrinini öğrettiler: 


"RAB'bin büyük ve korkunç günü gelmeden önce size Peygamber İlyas'ı göndereceğim."
-Malaki 4:5

Ancak İlyas çoktan ölmüştü ve Tanrı onu Mesih'in zamanından önce tekrar yaşaması için diriltmedi. Malaki 4:5 ayetini doğru anlamak için bu ayette geçen "İlyas" isminin bir konuşma şekli olan "antonomasia" yani "isim değiştirme"  olduğunu bilmemiz gerekir. Antonomasia, hitap ettiğimiz kişiye ikinci kişinin özelliklerini atfetmek için bir kişinin başka bir kişinin adıyla çağrıldığı konuşma şeklidir. Örneğin kanepede zıplayan bir çocuğa "Kes şunu Tarzan!" diyebiliriz. Çocuğun adının "Tarzan" olmadığını biliyoruz, ancak ona "Tarzan" diyerek Tarzan'ın ormandaki davranışlarını çocuğa atfediyoruz. Kutsal Kitap'taki bazı antonomasia örnekleri şunlardır:


+ İzebel, Yehu'ya "Zimri" (2.Krallar 9:31) adını vererek, onu öldürmesi halinde krallığının kısa süreceği tehdidinde bulunur (Yehu bunu yapar ve 28 yıl hüküm sürer; 2.Krallar 10:36).


+ Kutsal Kitap, Yeremya 30:9; Hezekiel 34:23, 24; 37:24, 25 ve Hoşea 3:5'te İsa Mesih'i "Davut" adıyla anar.


+ Yahuda çok kötü olduğu için “Sodom” ve aynı zamanda “Gomora” olarak da adlandırılır (Yeşaya 1:10).


+ Vaftizci Yahya'ya "İlyas" dendi, çünkü İlyas'ın yaşamı ve hizmeti birçok yönden Yahya'nınkiyle paraleldi.


Kutsal Kitap, İsa Mesih'i “Davut” adıyla anar (Yeremya 30:9; Hezekiel 34:23, 24; 37:24, 25 ve Hoşea 3:5).


Yahya'nın İlyas gibi olacağı melek Gabriel tarafından Zekeriya'ya açıkça bildirilmişti. Zekeriya tapınakta hizmet ederken, Gabriel ona göründü ve Elizabet'in "Yahya" adını verecekleri bir oğlu olacağını ve onun "İlyas'ın ruhu ve gücüyle" Tanrı'nın huzuruna çıkacağını söyledi (Luka 1:17).