Yuhanna 1.Bölüm

Prolog

1 Başlangıçta Söz vardı, Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Tanrı neyse Söz de oydu. *

2 Bu Söz, başlangıçta Tanrı'yla birlikteydi. *

3 Her şey onun aracılığıyla var oldu ve var olan hiçbir şey ondan ayrı var olmadı. *

4 Onun içinde var olan şey yaşamdı. Ve bu yaşam insanlığın ışığıydı. *

5 Işık karanlıkta parlar ve karanlık onu yenemedi. *

6 Tanrı tarafından gönderilen ve adı Yahya olan bir adam ortaya çıktı. *

7 Bu adam ışık hakkında tanıklık etmek üzere bir tanık olarak geldi, öyle ki herkes onun aracılığıyla iman etsin.

8 Bu adam ışık değildi ama ışık hakkında tanıklık etmeye gelmişti.

9 Her insana ışık veren gerçek ışık dünyaya geliyordu. *

10 O dünyadaydı ve dünya onun aracılığıyla var oldu, ama yine de dünya onu tanımıyordu. *

11 Kendinden olanlara geldi ve kendinden olanlar onu kabul etmedi.

12 Ama kendisini kabul eden herkese ve adıyla iman edenlere Tanrı'nın çocukları olma hakkını verdi.

13 Onlar kanlardan, bedenin iradesinden veya insan isteğinden doğmadılar ama Tanrı'dan doğdular.

14 Söz beden oldu, aramızda yaşadı ve biz onun yüceliğini gördük. Baba'dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu biricik Oğul'un yüceliğini.

15 Yahya onun hakkında tanıklık etti ve şöyle seslendi: "Hakkında, 'Benden sonra gelen beni geçmiştir çünkü benden üstündür.' dediğim kişi buydu."

16 Çünkü onun doluluğundan hepimiz lütuf üzerine lütuf aldık.

17 Çünkü Yasa Musa aracılığıyla verildi, ama lütuf ve gerçek İsa Mesih aracılığıyla geldi.

18 Tanrı'yı hiçbir zaman hiç kimse görmemiştir; Baba'yla en yakın ilişki içerisinde olan biricik Oğul, O'nu açıkladı.


Vaftizci Yahya'nın Tanıklığı

19 Yahudiler Yeruşalim'den kâhinleri ve Levililer'i kendisine "Sen kimsin?" diye sormak için  gönderdiklerinde zaman Yahya'nın tanıklığı şöyle oldu:

20 İtiraf etti ve bunu inkâr etmedi, ama "Ben Mesih değilim" diye itiraf etti.

21 Ona sordular, "Sen kimsin? İlyas mısın?" O da, "Değilim" dedi. "Sen o peygamber misin?" O da, "Hayır" diye yanıtladı.

22 Sonra ona şöyle dediler: "Sen kimsin? Bizi gönderenlere bir cevap vermemiz gerekiyor. Kendin hakkında ne diyorsun?"

23 Peygamber Yeşaya'nın dediği gibi, "Ben 'Tanrı'nın yolunu düzleyin' diye çölde haykıran birinin sesiyim" dedi.

24 Ferisiler tarafından gönderilmişlerdi.

25 Ona sordular: "Eğer sen Mesih, İlyas ya da o peygamber değilsen, neden vaftiz ediyorsun?"

26 Yahya onlara şu karşılığı verdi: "Ben suda vaftiz ediyorum, ama tanımadığınız olan aranızda duruyor.

27 Benden sonra gelecek olan odur. Ben onun sandaletinin kayışını çözmeye bile layık değilim!"

28 Bu olaylar Yahya'nın vaftiz ettiği Şeria Irmağı'nın ötesindeki Beytanya'da gerçekleşti.


Tanrı Kuzusu

29 Ertesi gün İsa'nın kendisine doğru geldiğini gördü ve şöyle dedi: "Bakın! Dünyanın günahını ortadan kaldıran Tanrı Kuzusu!

30 Bu, hakkında 'Benden sonra gelen beni geçmiştir çünkü benden üstündür.' dediğim kişidir.

31 Onu tanımıyordum ama bu amaçla, İsrail'e açıklansın diye suda vaftiz ederek geldim."

32 Yahya şöyle tanıklık etti: "Ruh'un gökten güvercin gibi indiğini ve onun üzerinde kaldığını gördüm.

33 Onu tanımıyordum, ama beni suda vaftiz etmeye gönderen bana şöyle dedi: 'Ruhun inip üzerinde kaldığını gördüğün kişi, kutsal ruhla vaftiz eden kişidir.

34 Ben de onu gördüm ve bunun Tanrı'nın Oğlu olduğuna tanıklık ettim.


Yahya'nın Öğrencileri İsa'yı İzliyor

35 Yine ertesi gün Yahya iki öğrencisiyle birlikte duruyordu.

36 Yürürken İsa'ya baktı ve şöyle dedi: "İşte! Tanrı Kuzusu!"

37 İki öğrenci onun konuşmasını duydular ve İsa'yı takip ettiler.

38 İsa geri dönüp onları kendisini takip ederken gördü ve onlara, "Neyi arıyorsunuz?" dedi. Onlar da İsa'ya, "Rabbi, nerede kalıyorsun?" dediler. (Rabbi, öğretmen anlamına gelir.)

39 Onlara, "Gelin, göreceksiniz" dedi. Bunun üzerine gelip onun nerede kaldığını gördüler ve o gün onunla birlikte kaldılar (onuncu saat civarındaydı).

40 Yahya'nın söylediklerini duyan ve İsa'yı takip eden iki kişiden biri Simun Petrus'un kardeşi Andreas'tı.

41 Bu kişi önce kendi kardeşi Simun'u buldu ve ona, "Mesih'i bulduk" dedi. (Mesih kelimesi "Meshedilmiş kişi" anlamına gelir.)

42 Onu İsa'ya getirdi. İsa ona baktı ve "Sen Yuhanna oğlu Simun'sun, sana Kefas denecek" dedi. (Kefas, kaya anlamına gelir Grekçe çevirisi "Petros" tur.)


Filipus ve Natanael

43 Ertesi gün İsa, Celile'ye gitmek istedi ve Filipus'u buldu. İsa ona, "Beni takip et" dedi.

44 Filipus da Andreas ve Petrus'un kenti olan Beytsayda'dandı.

45 Filipus, Natanael'i buldu ve ona şöyle dedi: "Musa'nın Yasa'da ve peygamberlerin de hakkında yazdığı kişiyi bulduk: Yusuf oğlu Nasıralı İsa'yı bulduk."

46 Natanael ona, "Nasıra'dan iyi bir şey çıkabilir mi?" diye sordu. Filipus ona, "Gel de gör" dedi.

47 İsa, Natanael'in kendisine doğru geldiğini gördü ve onun hakkında, "İşte, kendisinde hile olmayan bir İsrailli!" dedi.

48 Natanael ona, "Beni nereden tanıyorsun?" diye sordu. İsa ona şu karşılığı verdi: "Filipus seni çağırmadan önce, incir ağacının altındayken seni gördüm."

49 Natanael, "Rabbi, sen Tanrı'nın Oğlusun, İsrail'in Kralısın" diye yanıtladı.

50 İsa ona şöyle karşılık verdi: "Sana, 'Seni incir ağacının altında gördüm' dediğim için mi inanıyorsun? Bunlardan daha büyük şeyler göreceksin."

51 Ona, "Size gerçeği söyleyeyim, göğün açıldığını ve Tanrı'nın meleklerinin İnsanoğlu'nun üzerinde yükselip indiğini göreceksiniz" dedi.